سیستم های تهویه مطبوع

ساخت وبلاگ

سیستم های تهویه مطبوع اساسا به انواع زیر تقسیم می شوند:

1.     سیستم های انبساط مستقیم

2.     سیستم های تمام آب

3.     سیستم های تمام هوا

4.     سیستم های هوا-آب

5.     سیستم های پمپ حرارتی

 

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : تهویه مطبوع, دستگاه تهویه مطبوع,خرید تهویه مطبوع,سیستم تهویه مطبوع, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:27

انواع فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی تحت فشار در سایزها و جنس های متفاوتی ساخته می شوند که رایج ترین آن ها فیلتر شنی عمودی با سر عدسی است. این فیلترها با قطر مناسب از ورق فولادی (ST-37) و یا گالوانیزه به ضخامت اعلامی در استاندارد ASME و برای عدسی های فوقانی و تحتانی به روش DOUBLE-DISH ساخته می‌شوند که پس از زنگ زدایی از داخل با دو لایه پوشش اپوکسی و از خارج با یک لایه ضد زنگ و دو لایه رنگ مخصوص رنگ آمیزی گردیده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به فیلترشنی با رزین کربن اکتیو جهت حذف کلر آزاد، رنگ، طعم، بو و مواد آلی موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرند، فیلتر کربنی می‌گویند.

فیلتر شنی استخر در ونداد تجهیز

کارکرد فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی FRP و فایبرگلاس رایج ترین نوع فیلتر برای استخرها است که با ایجاد سرعت مناسب برای فیلتراسیون، تصفیه ای ایده آل را فراهم می سازد. در هنگام انجام فرآیند تصفیه، آب کثیف استخر از لوله ورودی وارد فیلتر می شود. فشار پمپ و نیروی جاذبه، آب را از درون شن به سمت پایین هدایت می کند و شن و ماسه های ریز هرگونه آشغال و مواد زائد را از آب استخر می گیرند.

استفاده از فیلتر شنی در استخرها، علاوه بر جداسازی ذرات معلق فوق تا حدود زیادی چربی های شناور در روی آب را نیز جذب می نمایند. در پایین فیلترهای شنی نازل هایی با سوراخ های بسیار ریز وجود دارد که به دلیل قطر کم آنها عبور شن و ماسه از آنها امکان پذیر نمی‌باشد، اما آب از داخل این نازل ها عبور می کند و از لوله خروجی در زیر مخزن اصلی فیلتر شنی خارج می شود.

انتخاب و خرید فیلتر شنی استخر

هنگام انتخاب و خرید فیلتر شنی استخر عوامل مختلفی می بایست در نظر گرفته شوند که برخی از آنها عبارتند از:

 

  • فضای موجود برای نصب فیلتر شنی استخر
  • هزینه و قیمت فیلتر شنی استخر
  • بازدهی فیلتر شنی استخر

فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. با توجه به گستردگی مدل ها و برندهای مختلف موجود در بازار مانند فیلتر شنی استخر هایوارد ، ایمکس، آی ام ال و غیره، چنانچه برای خرید فیلتر شنی استخر نیاز به مشاوره دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : خرید فیلتر شنی, خرید فیلتر شنی استخر, فیلتر شنی, فیلتر شنی استخر, , نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 12:25

در اینجا، قصد داریم انواع مبدل‌های حرارتی را بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم را مورد بررسی قرار دهیم.

مبدل حرارتی نوع Recuperative
در این نوع مبدل، سیال سرد و گرم، با استفاده از سطح جامد ثابتی، از هم جداشده و حرارت را انتقال می‌دهد. برای آنکه مبدل گرمایی بازده بالایی داشته باشد باید ضریب انتقال حرارت این سطح جامد بالا باشد. به همین خاطر معمولاً این سطوح ثابت را از آلیاژهای فلزی می‌سازند. بیشتر مبدل‌های صنعتی از نوع مبدل حرارتی Recuperative  هستند.

مبدل حرارتی Regenerative
در این نوع مبدل، برخلاف نوع اول، سطح جداکننده سیال سرد و گرم ثابت نیست و به‌صورت مداوم در معرض حرکت سیال‌ها قرار می‌گیرد. مبدل‌های حرارتی Regenerative بیشتر برای پروژه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی استفاده می‌شوند.

مبدل گرمایی نوع تماس مستقیم

این نوع مبدل فاقد دیواره و سطح جداکننده‌ی سیال سرد و گرم است. در مبدل گرمایی تماس مستقیم، همان‌طور که از اسمش مشخص است، ارتباط مستقیمی بین سیال سرد و گرم برقرار می‌شود. همچنین، بازدهی گرمایی آن بالا است. برج‌های خنک‌کن، کولرهای آبی و گرم‌کن‌های Open Feed Water Heater در نیروگاه‌های بخار، نمونه‌هایی از این نوع مبدل به‌شمار می‌آیند.

انتخاب مواد برای ساخت مبدل‌های حرارتی
مبدل‌های گرمایی از مواد مختلف فلزی و غیرفلزی مثل شیشه، سرامیک، پلاستیک یا گرافیت ساخته می‌شوند. در مجموع برای ساخت مبدل‌های گرمایی، مواد انتخابی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

با سیال فرایند و مواد تشکیل دهند مبدل سازگار باشد
تولید و ساخت آن آسان باشد
در شرایط عملیاتی دارای تحمل بالایی باشد
نکات ایمنی و همینطور قیمت مواد مد نظر قرار گرفته شده باشد
مواد در دسترس باشند.
به مدت‌زمان کارآیی و نگهداری آن توجه شده باشد.

برای مطالعه بیشتر در زمینه انواع مبدل های حرارتی می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : مبدل حرارتی, , انواع مبدل حرارتی,خرید مبدل حرارتی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399 ساعت: 11:35

مولتی اسپلیت یک دستگاه تهویه مطبوع با همان اصول و سبک اسپلیت‌ها است، با این تفاوت که در مولتی اسپلیت به جای اتصال یک واحد خارجی به یک واحد داخلی، تعدادی واحد داخلی به یک واحد خارجی متصل می‌شوند. بدین ترتیب، همه‌ی این بخش‌های داخلی که به یک واحد خارجی متصل‌اند، به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند و تنظیم دما و سایر قابلیت‌های‌شان وابسته به یکدیگر است.

اجزای مولتی‌اسپلیت

اول از همه به برسی مهم ترین اجزای سیستم مولتی‌اسپلیت می‌پردازیم. این سیستم از چند واحد داخلی و یک واحد خارجی تشکیل شده است.

  1. واحدهای داخلی که در داخل ساختمان نصب می‌شود.
  2. واحد خارجی که در بیرون از ساختمان و در فضای آزاد نصب می‌شود.
  3. لوله کشی مسی حاوی مبرد و متصل کننده واحد داخلی و خارجی.
  4. ترموستات برای تنظیم دما، سرعت کارکرد فن‌ها، و سایر اجزا.

اجزای مولتی اسپلیت به اینها مورد ختم نمی‌شوند و هر کدام از این وسایل می‌توانند شامل اجزای ریزتری هم باشد که در اینجا از توضیح آنها خودداری می‌کنیم.

 

نحوه کار مولتی اسپلیت چگونه است؟

نحوه کار مولتی اسپلیت بسیار شبیه به نحوه کار کولرهای گازی یا اسپلیت‌ها است. فرق بین مولتی اسپلیت و اسپلیت‌ها این است که در مولتی اسپلیت‌ها از یک چند واحد داخلی استفاده می‌شود. اما در اسپلیت‌ها فقط از یک واحد داخلی استفاده شده است.

نحوه کار مولتی اسپلیت در حالت سرمایش به این صورت است که مبرد از واحد خارجی به واحد داخلی ارسال می‌شود و وقتی وارد کویل واحد داخلی می‌شود با هوای فن تبادل حرارتی می‌کند. در نتیجه دما کاهش پیدا کرده و پس ازعبور از چند فیلتر آلودگی‌های هوا گرفته شده و هوای تمیز و سرد وارد ساختمان می‌شود.

البته مولتی‌اسپلیت‌ها قابلیت گرمایشی نیز دارند و می‌توانند هوای گرم تولید کنند. اما استفاده از حالت گرمایشی مولتی اسپلیت‌ها معمولا صرفه اقتصادی ندارد و به همین خاطر، اغلب از حالت سرمایشی این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد مولتی اسپلیت‌ها

مولتی اسپلیت‌ها برای کاربردهای تجاری کوچک تا متوسط طراحی شده‌اند. معمولا از مولتی اسپلیت‌ها در اماکن و فضاهای بزرگ استفاده نمی‌شود. اما به صورت کلی، در مکان‌هایی که نیاز به دمای یکسان دارند گزینه ی مناسبی به شمار می‌آیند.

مزایا و معایب  مولتی اسپلیت را می توانید در مجله ونداد تجهیز مطالعه کنید. 

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی ,اسپلیت ,خرید اسپلیت, خرید کولر گازی, مولتی اسپلیت,تهویه مطبوع, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 11:54

کولر گازی پنجره ای و اسپلیت

امروزه برای تأمین سرمایش مورد نیاز ساختمان ها، استفاده از کولر گازی و اسپلیت به طور قابل توجهی همه گیر شده است. با وجود این واقعیت، عده زیادی ممکن است قصد خرید کولرهای گازی را داشته باشند اما وجود مدل ها و برندهای گوناگونی که وارد بازار شده است و از طرفی نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه باعث نوعی سردرگمی در هنگام خرید کولر گازی می شود. 

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی,خرید کولر گازی,اسپلیت,خرید اسپلیت,انواع کولر گازی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:07

همان طور که می دانید انجام تفریحات سالم آبی مانند شنا در استخر های عمومی یا خانگی نقش موثر و مثبتی را در سلامت و کیفیت زندگی هر فرد ایفا می‌کند. طبیعی است هر استخر، سونا یا جکوزی نیاز به تدارک تجهیزات مناسبی دارد که در صورتی که چنین امکاناتی درست انتخاب نگردد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که هزینه های تحمیل شده از این مشکلات بیشتر از هزینه های تهیه این لوازم باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که شما را در هنگام انتخاب و خرید یک پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی مناسب یاری خواهد کرد.

پمپ تصفیه استخر و جکوزی با ونداد تجهیز
 

پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی

پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی به عنوان قلب تپنده یک سیستم تصفیه آب استخر محسوب می شود. این پمپ ها با مکش آب از کاسه استخر، آن را از فیلتر و سایر تجهیزات ضدعفونی کننده عبور داده و مجدداً آب تصفیه شده را به داخل استخر باز می گرداند. قبل از ورودی هر پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی بایستی صافی یا موگیر از جنس چدن یا پلاستیک فشرده  قرار گیرد تا برگ، مو و دیگر آلودگی های فیزیکی احتمالی باقی مانده در آب را که ممکن است باعث از کار افتادن و یا صدمه دیدن پمپ شود، از آب در گردش حذف نماید. پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی معمولاً از نوع گریز از مرکز یا سانتریفیوژ است  و به همراه الکتروموتور کوپل مستقیم برای به حرکت درآوردن آب در سیستم تصفیه خانه استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از خصوصیات بارز این دسته از پمپ ها، روان و کم صدا بودن و همچنین مقاومت  بدنه در برابر خوردگی های ناشی از کلر یا مواد خورنده موجود در آب می باشد. البته جنس پروانه پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی نیز از نوع مقاوم در برابر خوردگی مانند استیل است.

پمپ تصفیه استخر و جکوزی و سایت ونداد تجهیز

انتخاب پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی

برای انتخاب پمپ تصفیه آب مناسب هر استخر موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرند:

  1. فاصله موتورخانه تا کاسه استخر یعنی طول مسیر لوله کشی
  2. افت فشار
  3. لوازم و تجهیزاتی مانند موگیر، صافی، مبدل حرارتی
  4. فشار فیلتر
  5. فشار اتصالات
  6. حجم کاسه استخر به منظور برآورد میزان دبی یا حجم آبدهی
  7. تصفیه متناسب با نوع کاربری استخر

ادامه مطلب را می توانید در مجله ونداد تجهیز دنبال کنید.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید پکیج تصفیه آب استخر و جکوزی می توانید با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : پکیج تصفیه استخر و جکوزی,خرید پمپ تصفیه استخر و جکوزی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:14

همان طور که می دانید در وضعیتی به سر می بریم که گرمای هوا در اکثر شهرها و حتی در برخی روستاها به علت شرایط اقلیمی و نیز صنعتی شدن، رو به افزایش است. این مسئله با نزدیک شدن به فصل گرما اهمیت دیگری دارد و بسیاری از ما به سراغ تجهیزاتی چون کولر گازی یا آبی می رویم تا با استفاده از آنها تحمل گرما را آسان تر کنیم. بر سر انتخاب این دو نوع دستگاه سرمایشی، همواره سردرگمی هایی وجود دارد که البته در صورت اطلاع داشتن از جوانب و شرایط موجود، می توان این سرگردانی را به حداقل رساند و انتخاب درستی داشت.

خنک سازی کولر آبی و مزیت های آن

واقعیت این است کولرهای آبی گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق خشک هستند؛ چرا که در این وسایل سرمایشی، خنک کردن محیط از طریق افزایش سطح رطوبت است.  این کارایی، به این علت است که در کولر آبی، سرما با استفاده از تبخیر قطرات بسیار ریز آبی که با هوا آمیخته ‌شده، تولید می‌شود. بر این اساس، کولرهای آبی گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق خشک هستند؛ چرا که خنک کردن محیط از طریق افزایش سطح رطوبت است.  بسیاری از مصرف کنندگان، هنگام مقایسه کولر آبی و گازی، اولین مزیت های کولرهای آبی را پایین بودن هزینه های معمول و اولیه آنها می دانند. در واقع، کولرهای آبی علاوه بر قیمت ارزانی که دارند، مصرف برق کمتری نیز دارند. همچنین، هزینه نصب، تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به کولر گازی دارند.

شرایط مؤثر در انتخاب کولر مناسب

 

با وجود مزیت هایی که در بالا برای کولرهای آبی ذکر شد، در حال حاضر، تحت تأثیر شرایط اقلیمی و محیطی، در برخی از مناطق، این تجهیزات، دیگر پاسخگوی نیاز شهرنشینان نیستند. 

برای مطالعه بیشتر در زمینه خرید کولر گازی یا آبی  و همچنین مقالات مرتبط به  مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید و انتخاب بهترین کولر گازی بر اساس شرایط محیطی و خاصی که احتمالاً دارید و نیاز به مشاوره دارید، می توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشورت با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی ,اسپلیت ,خرید کولر مناسب ,خرید کولر گازی ,خرید کولر آبی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ساعت: 11:56

برج خنک کننده چيست؟

برج خنک کننده با معادل انگليسي  cooling tower يکي از تجهيزات سرمايشي و تأسيساتي ساختمان است که از آن در کاهش و دفع حرارت در کارخانجات ، پالايشگاه ها ،  سازمان ها ، آپارتمان ها و ساختمان هاي بزرگ استفاده مي شود. برج خنک کننده با برقراري تماس بين آب و هوا در نقش يک مبدل حرارتي عمل کرده و باعث خنک شدن آب گرم مي شود. از اين رو، رايج است که براي دفع گرما از طريق سيستم هاي سرمايشي، تهويه مطبوع و فرآيند صنعتي از برج خنک کننده استفاده مي شود. ذکر اين نکته لازم است که نرخ مصرف آب در يک برج خنک کننده تنها در حدود 5% نرخ مصرف آب در يک سيستم با جريان آب طبيعي است. در نتيجه، برج خنک کننده کم هزينه ترين سيستمي است که با مصرف آب کار مي کند. به علاوه، ميزان اتلاف آب گرم شده در برج خنک کننده بسيار کم بوده و همين امر باعث مي شود تا اثرات سوء زيست محيطي اين وسيله تا حد زيادي کاهش يابد. نکته ديگر اين که در برج خنک کننده مي توان آب را تا حدود 2 الي 3 درجه سانتيگراد خنک کرد. دماي هواي مرطوب بسته به ميزان رطوبت هوا، معمولاً خيلي کمتر از دماي خشک محيط است.

اساس کار يک برج خنک کننده بر پايه جذب و دفع گرما در يک فرآيند تهويه مطبوع است. در واقع، برج خنک کننده، با جذب گرما از يک فرآيند و دفع آن به فضاي بيرون از راه تبخير، عمل خنک سازي را انجام مي دهد. از آنجا که آب موجود در فرآيند خنک سازي در مدار برج خنک کننده برگشت يا اصطلاحاً سيرکوله مي شود، غلظت مواد معدني در آن در اثر تبخير تدريجي آب افزايش مي يابد. بنابراين لازم است تا آبي که به برج خنک کننده وارد مي شود، تحت عنوان آب جبراني برج خنک کننده يا Make Up توسط يک دستگاه تصفيه آب، سختي موجود در آن گرفته شود تا بازدهي و عملکرد برج خنک کننده کاهش نيابد. بر اين اساس بسياري از افراد خريد برج خنک کننده را با خريد دستگاه سختي گير تکميل مي کنند.

انواع برج خنک کننده

از لحاظ شکل ظاهري، برج هاي خنک کننده به دو دسته برج خنک کننده مکعبي و برج خنک کننده مدور يا مخروطي تقسيم مي شوند و معمولاً بر اساس نوع عملکرد آنها طبقه بندي زير را خواهيم داشت:

  1. برج خنک کننده مدار باز: در اين نوع برج خنک کننده، آب توسط يک پمپ به بالاي آن منتقل مي شود و توسط نازل ها بر روي سطوح خنک کننده پاشيده مي شود. هوايي که از پايين برج به داخل برج خنک کننده وارد مي شود، توسط مجموعه فن و الکتروموتور که در بالاي برج قراردارد، از ميان سطوح خنک کننده عبور کرده و به سمت بالا مکيده مي شود. بدين ترتيب بر اثر تماس مستقيم آب و هوا، بخشي از آب تبخير مي شود. تبخير آب يک فرآيند گرماگير است و گرماي مورد نياز را از جريان آب داخل برج خنک کننده جذب مي کند. اين نوع برج خنک کننده براي محيط هايي که از رطوبت نسبي کمي برخوردار است يا به اصطلاح هوا خشک است، بسيار مناسب است. عمده ترين عيب اين نوع برج خنک کننده هدررفت بيش از حد آب در اثر تبخير است.  براي ادامه مطلب به مجله ونداد تجهيزمراجعه کنيد.

خريد برج خنک کننده از ونداد تجهيز

به عنوان راهنماي انتخاب برج خنک کننده و براي مطالعه بيشتر پيشنهاد مي شود به مجله تأسيساتي ونداد تجهيز مراجعه کنيد. سيستم سرمايشي و تهويه مطبوع  ساختمان، اهميت ويژه اي در کيفيت محيط زندگي شما از هر نظر دارد. فروشگاه اينترنتي ونداد تجهيز به عنوان مرجع تخصصي فروش انواع تجهيزات در حوزه تهويه مطبوع، گرمايشي، سرمايشي و موتورخانه، پمپ و سيستم هاي آبرساني، استخر سونا و جکوزي، برج خنک کننده ، تصفيه آب و هوا با تنوع بسيار زياد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تيمي فني و متخصص تلاش دارد تا بهترين کيفيت و رضايت را از آن هموطنان و به ويژه صنعت گران نمايد. در صورتي که قصد خريد برج خنک کننده ونداد تجهيز و برندهاي مشابه ديگر داريد و نياز به بررسي و مشاوره داريد مي توانيد براي اطلاعات بيشتر و همچنين مشورت با کارشناسان فروش ونداد تجهيز تماس بگيريد.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : برج خنک کننده ,خرید برج خنک کننده, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 ساعت: 12:18

داکت اسپلیت یا همان اسپلیت کانالی یکی از رایج‌ترین تجهیزات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع است. داکت اسپلیت ‌ها انواع مختلفی دارند و در آپارتمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف‌کنندگان می‌توانند بنا بر نیاز و شرایط خود، نوع اسپلیت داکت مناسب را انتخاب کنند. این دستگاه‌ها ضمن تأمین هوای سرد و گرم و انتقال آن به وسیله کانال به همه‌ اتاق‌ها، فضای مورد نظر را خنک یا گرم می‌کنند. داکت اسپلیت از یک پنل داخلی (هواساز) و یک پنل بیرونی (کندانسور) تشکیل شده است. این دو پنل با استفاده از لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند. اجرای زیرساخت این سیستم ها شامل مراحل مختلفی است که می ­توان به اجرای لوله­ کشی مسی، کانال کشی، جانمایی یونیت های داخلی و خارجی و غیره اشاره کرد.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  •     داکت اسپلیت اینورتر
  •     داکت اسپلیت معمولی

داکت اسپلیت اینورتر که به داکت های کم مصرف معروف هستند، دارای گرید A می باشند زیرا میزان انرژی الکتریکی مصرفی آنها پایین است. این دستگاه دارای کمپرسور دیجیتال بوده و در هنگامی که میزان مصرف کم می شود، دور کمپرسور پایین می آید و هر گاه  مصرف زیاد باشد، دور کمپرسور هم متناسب با آن زیاد می شود.

بر اساس محدوده دمایی عملکرد، سیستم­های داکت اسپلیت مورد استفاده در کشور ایران به دو دسته کلی زیر تقسیم می­شوند:

  •     سیستم های استاندارد
  •     سیستم های حاره ای (تروپیکال)

 

برای مطالعه متن کامل مقاله به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید. همچنین، فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت دارید و نیاز به مشاوره دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشورت با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت: 20:15